25 years of traveling

zaterdag, december 23, 2006

happy merry christmas

Jaren na elkaar is het me gelukt, weg zijn van de eindejaarsgekte... Een verplichte vakantie, recepties, eten en drinken, kerstbomen en pakjes. Zelfs op straat valt er niet aan te ontsnappen, Sinterklaas zit nog niet goed terug in Spanje of de Kerstmannen met rendieren duiken alweer overal op. De kerstlichtjes branden overal zelfs daar waar de rest van het jaar geleefd wordt op 6 Ampère. Meer dan ooit is België in het donker zichtbaar vanop de maan, ware het niet dat de hardnekkige mist spelbreker is.

Dit jaar ben ik er niet in geslaagd te ontsnappen... Hoewel ontsnappen...? Is dat nog mogelijk...? Voorheen heb ik deze periode doorgebracht in Tunesië, India, Thailand en Cuba... Landen waar Kerstmis eigenlijk niet gevierd wordt. Het was dan ook schrikken die ochtend in India geen idee welke dag het is, en de eerste de beste Indiër komt naar me toe, luid roepend, niet eens de betekenis van de woorden begrijpend: "Happy merry Christmas!!!" Of Fidel Castro, die na zijn revolutie alle religie afzweert maar plots naar aanleiding van een pausbezoek het Christendom terug invoert.

Ontsnappen lukt waarschijnlijk nergens meer, me er niets van aantrekken en me met een stapel boeken in stilte terug trekken voor enkele dagen lukt dan weer des te beter! Aan allen die wel feestvieren: Prettige Feestdagen!




Naar blog overzicht