25 years of traveling

zaterdag, januari 20, 2007

5000 kamelen

Caïro, april 2003... Door stom toeval werd het lot van Osborne en Kim, 2 Zweden aan het prille begin van hun één jaar durende wereldreis verbonden aan dat van mij. We verbleven in hetzelfde hotel in Caïro, we werden "maten" en eindigden al reizend met z'n 3 door Egypte... Wat voor Osborne en Kim de eerste schuchtere stappen tijdens hun grote trip waren, was voor mij reeds de routine van enkele maanden onderweg te zijn. Zij moesten nog wennen aan de truukjes en kneepjes die ik mijzelf al enkele maanden eerder had eigen gemaakt en waarin ik op dat moment steeds meer bedreven werd. Terwijl ik goede prijzen wist te verkrijgen, werden zij steevast in't zak gezet...

Toch viel onderhandelen in Egypte niet mee, zeker niet op die momenten dat ik werd vergezeld door Osborne en Kim. Tussen al het geroep van de Egyptenaren: "Ooh, Lucky woman, 2 men!" werd ik consequent genegeerd wanneer ik poogde iets te verkrijgen,... Nee met vrouwen worden geen zaken gedaan in Egypte, daarvoor had ik immers 2 mannen ter mijner beschikking en zij waren een makkelijke prooi, tot meerdere eer en glorie van de Egyptenaar in kwestie en tot grote ergernis van mij.

De meest bizarre onderhandeling deed zich voor in Kom Ombo... Op het eerste zicht was er niets speciaals aan de hand, ware het niet dat ik het onderwerp van onderhandelen werd. En natuurlijk had ik alweer niets te zeggen. De inzet was 5000 kamelen voor een huwelijk met de "Nuweibean Princess" van Osborne en Kim... Die Nuweibean Princess, dat bleek ik te zijn... En ik weet nog steeds niet of ik nu vereerd moet zijn of niet, maar op dat moment kon ik er absoluut niet mee lachen. Gelukkig voor mij hadden die 2 Zweden voor één keer eens wat haar op hun tanden. Of was het eerder het vooruitzicht dat ze met 5000 kamelen op pad moesten, dat hen het aanbod deed afslaan... De deal ging dus niet door en ik was toch een beetje gecharmeerd toen achteraf bleek dat 5000 kamelen het maximum bedrag is dat voor een vrouw kan worden betaald... hoewel... 5000 kamelen ?!?






Naar blog overzicht

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

5000 kamelen is ongeveer 541667 euro...

"Afrikaans mensenleven kost 54 kamelen"
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003917.html

zondag, januari 21, 2007 12:49:00 a.m.

 

Een reactie posten

<< Home